Magövningar efter förlossning

91C6DC35-52C3-443C-935C-764C69F2A64448

 

Som ni säkert redan vet har jag kämpat på som tusan med min muskeldelning efter graviditeten. Det är fortfarande inte helt bra men jag kämpar vidare. Om jag hade haft den kunskap jag har idag angående diastas så hade jag nog inte haft något mellanrum. Jag gjorde så många fel.. Typ alla fel man kan göra då man har diastas.

Något jag har lärt mig under den här tiden är hur viktiga dom ”inre magmusklerna” är. Dvs transversus abdominis som ligger som ett bälte över nedre delen av magen. För att hitta ”rätt” kan man hålla två fingrar på höftbenskanten och därefter hoppa ner ett litet steg precis innanför höftbenskanten och hosta till. Det är precis dom musklerna man behöver träna.

 

Jag tänkte ge er lite tips på övningar som man kan göra efter förlossningen. Eller egentligen behöver man inte ha gått igenom en graviditet för att köra dessa övningar. Det är alltid bra att stärka dom ”inre magmusklerna”. 🙂

 

magövningarefterförlossninh

 

 

Inga kommentarer ännu

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Välkommen till en lite nyttigare receptsida!

Här kommer ni hitta en massa nyttiga recept. Allt från goda snacks till festligare måltider med mera.

En god hälsa kommer först och främst från insidan därför är det viktigt att tänka på vad man stoppar i sig.

Kontakt: sandra@litenyttigare.se

Blogglistenhits


myTaste.se