Planering är A och O

DSC_0850

 

Denna vecka blev inte alls som jag hade tänkt mig, kan bero på dålig planering. Nu är det bara min första arbetsvecka så egentligen är det inte konstigt. Jag är ju van att kunna träna på dagtid. Men men! Såhär har min träningsvecka sett ut:

Måndag: Yoga, 45 min crosstrainer
Tisdag: Yoga, 45 min crosstrainer
Onsdag: Yoga, 60 min crosstrainer
Torsdag: VILA!
Fredag: 40 min crosstrainer
Lördag: 40 min crosstrainer
Söndag: Yoga, 60 min crosstrainer

Att få in både yoga och crosstrainer när lillan har somnat går men det blir tajt. Jag har bara hunnit färdigt, snabbduschat och hopp i säng. Inte en gång har jag varit klar före 22.00 och det är för sent för mig. Jag behöver min skönhetssömn! Det är inte ens kul att träna när det blir sådär stressigt, då känns det bara som en börda. Och i vanliga fall så tycker jag om att träna. Annars då, mammamage appen har använts flitigt och mitt mellanrum försvinner sakta men säkert. Jag önskar bara att det gick lite snabbare.. 🙂

Maten har det varit samma sak med, dålig planering. Nu ska jag inte överdriva för jag har inte ätit skräpmat och godis varje dag om ni tror det. Men jag har skött det mycket sämre än vanligt. Sen har vi ett problem som jag har märkt av, att jag är hungrig som en varg innan middagen. Och vad tror ni händer då? Jag småäter massa annat onödigt. Jag behöver få i mig ett rejälare mellanmål på eftermiddagsfikat helt enkelt.

Imorgon är det en ny vecka och då ska jag bannemig PLANERA så att det inte blir samma sak. Gör om, gör rätt! 🙂

Inga kommentarer ännu

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Välkommen till en lite nyttigare receptsida!

Här kommer ni hitta en massa nyttiga recept. Allt från goda snacks till festligare måltider med mera.

En god hälsa kommer först och främst från insidan därför är det viktigt att tänka på vad man stoppar i sig.

Kontakt: sandra@litenyttigare.se

Blogglistenhits


myTaste.se