Mål för 2016

annanasmat

 

Nu är det nytt år och det innebär nya tag. Jag brukar aldrig ha såna där nyårslöften som bara är till för att brytas. Men jag tänkte faktiskt ha några mål för 2016. Inte några extrema, typ träna 7 dagar i veckan och aldrig mer äta godis.. Utan lite mer rimliga mål som inte är omöjliga. :)
Här kommer dom.. :)

 

Äta bättre – Fortsätta med samma tänk, äta lite nyttigare. Inte räkna kalorier, ingen diet, bara hälsosammare mat. Minska ner på godis och annat onödigt slisk.

 

Träna – Försöka träna 4 dagar i veckan så gott det går. Då gäller inga dåliga ursäkter till att inte träna. Köra mer mage som är det tråkigaste jag vet. Nu måste jag bli av med ”kaggen”.

 

Sluta stressa – Göra saker i ett lugnare tempo, inte stressa upp mig över saker. Jag är otroligt dålig på att ta det lugnt, allt ska gå snabbt och så är jag med det mesta. Nu är det slut på det!

 

Mer yoga – Yoga är bra för både kropp och själ så det ska jag försöka köra oftare. Det går att göra hemma framför tvn så jag behöver inte ta mig iväg på ett pass.

 

Dessa fyra räcker gott och väl för mig, nu gäller det bara att hålla dom. Hur gör ni? Har ni något löfte eller mål för det här året? :)

Inga kommentarer ännu

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Välkommen till en lite nyttigare receptsida!

Här kommer ni hitta en massa nyttiga recept. Allt från goda snacks till festligare måltider med mera.

En god hälsa kommer först och främst från insidan därför är det viktigt att tänka på vad man stoppar i sig.

Kontakt: sandra@litenyttigare.se

Blogglistenhits


myTaste.se