Det där med fuskardagar

badweek35345

 

Hur gör ni med fuskardagar eller har ni såna? Förut bestämde jag att jag fick äta det jag ville fredag och lördag men det funkade inte bra. Då blev det att jag åt en massa godis och annat slisk bara för att ”jag fick”. Ibland var jag inte sugen men då tänkte jag att om jag vill ha godis imorgon så måste jag passa på nu när jag ändå får. Det blev en massa onyttigt i onödan. Nu försöker jag istället tänka att när jag väl är sugen, alltså RIKTIGT sugen, så får jag äta något litet. Då är det perfekt dom gånger jag har gjort något nyttigt snacks för det kan jag vara nöjd med. Jag behöver inte alltid springa på ica och köpa en chokladkaka eller delicatoboll även fast det är otroligt gott. Det är så sjukt för när jag tänker att jag inte får äta blir jag extremt sugen, då kan jag nästan inte tänka på annat. Det är inte alltid lätt att stå emot men det blir lättare efter varje gång. Mycket sitter i huvudet och det gäller att bryta gamla dåliga vanor. För ofta tycker jag att tanken på att äta är mycket bättre än när man väl gör det. Då kan jag nästan bli besviken över att det inte var sådär gott som jag hade förväntat mig. 😛

1 kommentar

  1. 10 november 2015, 10:38    

    Jag har alltid vart svag för sötsaker, började därför med en dag i veckan, sen varannan vecka. Nu är jag nere i en dag i månaden. Märker själv att jag ”missar” den dagen med jämna mellanrum – vilket känns superbra.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Välkommen till en lite nyttigare receptsida!

Här kommer ni hitta en massa nyttiga recept. Allt från goda snacks till festligare måltider med mera.

En god hälsa kommer först och främst från insidan därför är det viktigt att tänka på vad man stoppar i sig.

Kontakt: sandra@litenyttigare.se

Blogglistenhits


myTaste.se